پاســدار شـهیــد غضـنـفر فاتــحــی پیــکانی- شهیدی که زندگی نامه اش رسانه ای شد

شهید غضنفر فاتحی، در سال ۱۳۴۵، در روز عید غدیر خم در یکی از بخش‌های توابع اصفهان-روستای پیکان- در خانواده‌ای کشاورز دیده به جهان گشود. در زمان طفولیت دچار یک عارضه شدید گشت که همه دست از او شستند، ولی مادرش او را به یک زیارتگاه که متعلق به یکی از نوادگان حضرت زین‌العابدین(ع) بود برد،که شفا یافت.
تحصیلات ابتدایی را در همان روستا(پیکان جرقویه) به اتمام رساند، ولی به علت راکد شدن کار کشاورزی به تهران عزیمت کرد.در تهران در کنار درس، اشتغال به کار مکانیکی نیز داشت.

بعد از انقلاب و تشکیل بسیج، در ۱۵ سالگی عضو بسیج شهدای ۷ تیر واقع در میدان شوش شده و با شروع جنگ تحمیلی اولین بار به کردستان رفت و مدتی گردان آنها در محاصره دشمن بود که با تلاش رزمندگان موفق شدند رهایی یابند. در اکثر عملیات‌ها شرکت فعال داشت از جمله عملیات والفجر ۲ (مسئول دسته)، والفجر ۸ (مسئول گروهان)، عاشورای ۳ (مسئول دسته)، عملیات خیبر و کربلای ۵ (مسئول ترابری تیپ فکه).

بعد از عملیات والفجر ۸ دوبار مجروح و در بیمارستان بستری شد البته هیچ اطلاعی به خانواده خود نداده بود. در سال ۶۶ بعد از اتمام دوره سربازی در سپاه در شرکت مخابرات استخدام شد، ولی بازهم به دلیل نیاز جبهه به وجود او مرتب به منطقه می‌رفت. تا اینکه در عملیات بیت المقدس ۶، در روز عید سعید فطر سال ۱۳۶۷ در تپه‌ شیخ محمد در حالی که سمت معاونت پشتیبانی تیپ یک ثارالله را به عهده داشت به شهادت رسید.(۱) یادش گرامی و راهش پر  رهرو باد.

صفحه ی اطلاعات شهید عضنفر فاتحی در سایت گلزار

وصیت نامه شهید غضنفر فاتحی پیکانی:

مزار این شهید والا مقام در بهشت زهرای تهران است اما خانواده شهید عضنفر فاتحی مزاری به یادبود در گلزار شهدای پیکان بنا نهاده اند.

 

تصاویر که از این شهید عزیز بدست ما رسیده است تقدیم نگاه شما خواهد شد:

۱)این متن در خبرگزاری های فاش نیوز و کیهان در سال ۹۶ نشر داده شد و در محیطهای مختلف بازنشر شده است.

شما در باره این شهید چه میدانید؟
خاطرات، زندگی نامه، عکس از شهید و یا دلنوشته و شعر و حرف دلتون رو در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

 

بازدیدها: ۶۷۲

 
اشتراگذاری
8 دیدگاه ها
  1. زهرا فاتحی نوشته:

    ای جانم
    چقد این شهید معصومه…روحش شاد

     
  2. خاوری نوشته:

    شهید غضنفر فاتحی وشهید محمد فاتحی هر دو در یک کوچه زندگی میکردند این دو عزیز همسایه روبروی هم بودند وچه جوانهای نازنینی ، محله شوش پراز عزیزان سفر کرده میباشد ،شهید نصیری که در شب ۲۲ بهمن ۵۷ به شهادت رسید ،شهید نوروزی ،شهیدمحمد فاتحی ،شهید غضنفرفاتحی ،شهید سعادت ودیگر عزیزان ،روح همه این عزیزان شاد وصبر وسلامتی برای خانواده های این عزیزان سفرکرده

     
  3. محبوبه .س نوشته:

    سلام و درود.بعضی از شما آقا یا خانوم خاوری رو قبل در این پرتال دیدم.ظاهرا اطلاعات خوبی دارید از پیکانیها.شما هم در این پرتال بنویسید تا استفاده کنیم.متشکریم

     
  4. آندریاس برمه نوشته:

    روحش شاد و یادش گرامی باد

     
  5. ریحانه نوشته:

    وای بر ما ک حتی شهیدای خودمونم نمیشناسیم

     
  6. ناشناس نوشته:

    شهدا محتاج شناخت راه و سیره شون نیستن این ماییم که محتاج شناختشون هستین
    البته شهدا راهرو میخاند نه راهشناس محض

     
  7. همسر برادر شهید نوشته:

    سلام،خداروح همه ی شهداروشادکنه،من از۱۵سالگی شهیدغضنفردرخانواده شون بودم،ایشون فردی فوق العاده مذهبی،ومومن بودندوازدستورات دین پیروی میکردند،آخرین ماه رمضانی روکه برای مرخصی درکنارخانواده بودند،قراربودماه رمضان تهران بمونن،ولی وقتی که اعلام کردن که جبهه احتیاج به نیروداره،باعجله دوستانش رودعوت کردویه مهمونی افطارگرفت،موقع خداحافظی دوستاش میگفتن انشاءالله مهمونی بعدی،خندیدوگفت بعدی وجودنداره،این مهمونیه خداحافظیه،فردای اون روزبه جبهه اعزام شدوعیدفطرهم به شهادت رسید۱

     
  8. ناشناس نوشته:

    این شهید،عیدغدیرسال ۱۳۴۵دیده به جهان گشود،وعیدفطرسال ۱۳۶۷درسن ۲۲سالگی به فیض عظیم شهادت نائل شد،روحش شادوراهش پررهروباد

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.