،راهی که رفته ایم،راهی که مانده است

با سلام واهدای تبریک نوروز باستانی وامید بر سلامتی ونشاط همشهریان بزرگوار پیکانی.

سلام بر بهار ورویش دگربار زمین.طبیعت هر سال وبعد از سکون وسکوت وسرمادر بهار دوباره متولد میشود وحرکت وصدا وگرما میاورد.یاداور میشود که هیچ سختی وکرختی ماندنی نیست (ان مع العصر یسرا).فهم زندگی هر چند سخت ولی به همین سادگیست .درک وقبول تضادها.تضادهایی که در باطن مقابل هم نیستند بلکه کنار هم ودر تکمیل همندواین گونه است که هستی یک وجود واحد است،یک نور واحد در بی شمار منشور .

امروز بعد از ماه ها سعادتی حاصل شد تا با گذر از دنیای فلز واهن وبه قول بانوی شاعر ،،زندگی سنگی وسیمانی،،در خدمت دوستان دیداری تازه کنیم از روستایمان که به حق تازگی هم داشت .

(راهی که رفته ایم )

شورای محترم روستا ودهیاری در این مدت کوتاه خدمات قابل توجهی برای مردم انجام داده اند که هم دارای کیفیت است وهم در مقیاس وحجم وسیعی انجام شده .پروژه های عمرانی که شاید ابعاد فنی مهندسی ان کمتر برای اهالی بازگو شده وبه بیان سرتیترها بسنده شده ،انصاف است که این امور توسط اگاهان بیشتر تشریح شود تا اهالی روستا با عملکرد صحیح وشبانه روزی مسوولین خود، بیشتر اشنا شوند .با کامل شدن طرح ها یی که در حال انجام است بدون شک روستای ما در میان دیگر شهرها وروستاهای شهرستان در تراز اول فعالیتهای عمرانی  قرار میگیرد .این تازگی واین حرکت همه با فهم وبینش اهالی روستا انجام شده ومسوولینی که مصمم هستند همه توان خود را روی خدمت به اهالی بگذارند واز حاشیه های بی پایان فاصله بگیرند .

(راهی که مانده است…

واما محرومیت این زادگاه واین خاک زیاد است وسالها بی مهری ،کم توجهی ومدیریت ناکارامد وخسته انبوهی از مشکلات را پیش روی مسوولین گذاشته که برطرف کردن انها سالها زمان میخواهد .باید صبور بود خیلی صبور ،اکنون که ریل گذاری درستی انجام شده وقطار ابادانی به پیش میرود بیشتر از قبل به حضور جوانان در انجام امور روستا نیاز است تا اندیشه های نوتروایده های جدیدتر بتوانند ظهور یابند .با یاری خداوند مسوولین هم تلاش دارند زمینه های حضور جوانان رابیشتر از قبل فراهم نمایند .داشتن اینده بهتر با شهری اباد تر بدون شک خواسته هر پیکانیست واکنون بعد از گذشت سالها وتجربه هایی تلخ همه به اتفاق به این باور رسیده اند که اتحاد وهمدلی ،خواستن به نفع جمع ،گذر از علایق ومنفعت های شخصی وگروهی ،دوری از حاشیه های مخرب ،پرهیز از تعصبات بی دلیل ،پرهیز از چسبندگی به پوسته دین،داشتن روحیه مطالبه گری وانتقاد سازنده ،عدم دخالت تسویه حسابهای شخصی در امور عامه،توسعه متوازن ،و…کدهای موفقیت است

(شهرخوب یافتنی نیست ساختنیست)

با امید به روزهای بهتر .

خداوند در این بهار طبیعت ودگرگونی زمین جان ما را هم به بهترین حالات تغییر دهد ،اندیشه مان را از پلیدی حفظ کند ،اهرمن های خشکسالی ودروغ را در بند کند  واز معارف حقه محمد ص واهل بیتش ما را بهرمند سازد.

پنجم. فروردین.۱۴۰۱

داود فاتحی پیکانی ،،فانوس،،

۰

 

 

 

بازدیدها: ۴۲۱

 
اشتراگذاری
12 دیدگاه ها
  1. ناشناس نوشته:

    توفضولی نمیکردی خیلی خوب بود

     
  2. ناشناس نوشته:

    خخخخخخ
    آی گفتی🤣

     
  3. HONEST نوشته:

    درود بر آقا داود ، راهی که مانده است بسیار سخت تر از راهی که تا به امروز گذرانده‌ایم است و باید صبورتر و باقدرت تر دوستان بتوانند مسیر را ادامه دهند

     
  4. محمد فاتحی نوشته:

    تشکر آقا داوود.همراهی شما با شورای فعلی خوشحال کننده است.
    اما گاهی کم کاری چند ماهه دارید که قطعا با حرفایی که نوشتید اختلاف داره.تشکر

     
  5. ناشناس نوشته:

    مسخره هست
    اینا کارهای شوراهای قبلی روتکمیل کردند
    این همه مسافر اومده پیکان
    یه سفره هفت سین توی فلکه یایه تابلوخوش آمدبرای مسافرین نگذاشته
    محله وسط ازفلکه تا بیت المسلم
    شبها ادم میترسه رفت وامدکنه ازتاریکی روشنایی وسط بلوارنداره
    ۴تادرخت نکاشتند

    یه مشورت ازمردم نمیگیرند واقعاکه

     
  6. ناشناس نوشته:

    با سلام وارزوی شادی.
    ایمان وپشتکار برای رسیدن به هدف ،نادیده گرفتن اندک بی اخلاقیها وبوقهای تفرقه انداز که نانشان در گرو اختلاف وفتنه گریست به جامعه ما کمک خواهد کرد که مشکلات را سریع تر برطرف کنیم .البته جامعه فاضله بدون مشکل فقط در کتابها پیدا میشود .
    هر شخصی به اندازه توانش وازروی انسانیتش میتواند به رشد وتوسعه جامعه کمک کند .مهم این است کار درست که منفعتش به عامه برسد انجام شود .شورایی یک فرصت است برای دوستان تا به این واسطه بتوانند در زمانی که به انان هدیه شده ذخیره ای از خیرات ماندگار در کارنامه اعمالشان ثبت کنند .
    عامه مردم خودشان بهترین قضاوت را در مورد عملکردها خواهند داشت .،،فانوس،،

     
  7. ناشناس نوشته:

    حجت الاسلام شیخ داوود

     
  8. ناشناس نوشته:

    یک گزارشی هم ازخاک های پشت پیکان که معلوم نیست باچه قیمتی کجامیره ارائه بدین

     
  9. ناشناس نوشته:

    عملا هیچ ابادانی شکل نگرفته جز نابود کردن سرمایه های یک روستا. جاده ای که فقط با یک نظر کارشناسی و هزینه ی اندک درست میشده را با صرف هزینه ی میلیار دی با برداشتن و دباره ساختن به همان شکل ساختن نه عاقلانه بود ونه نشان از درایت و تعقل.
    و عکس گرفتن با کارهای انجام گرفته ی شورای قبلی.
    مگر خودتون از خودتون تعرریف کنید والا در عمل ما در حال رفتن در قعر چاه هستیم با این رویه حتی بدتر از قبل و چیزی که شعار میدادید و همه رو متهم میکردیدکه اینکار و میکنید و … رو فقط نشون دادید که داد میزدید چرا ما نیستیم و انگار عقده ی کم محلی کردن بهتون مرتفع شده که الان اینجوری از کارهای نکرده و عملکرد سیاه تون تبلیغ میکنید. اگر خودتون نبودید الان همه چیز اسمش مهندسی معکوس بود و نابخردانه .
    تا دیروز شما ها در این جرگه نبودید انها به شما انگ فتنه گر و اختلاف افکن میگذاشتند امروز شما منتقدینتان را اختلاف افکن و فتنه گر.چرا فکر میکنید مردم مثل خودتان کج فهم هستند؟ یا نادان؟
    عامه مردم اگر بدانند چه نیاتی پشت بسیاری از این دریوزه گی های قدیم شما و داستان سرایی های امروزتان بوده جایی برای چرند سرایی نداشتید.
    به نظرم زیادی تو تخیلات مالیخولیایی خود غوطه ور شدید . تا دیروز این جنابان شورا هزار انگی بهشون میچسبوندید امروز شدند ذخیره الهی…
    شما مثل اونا شدید اگر خوب بودند یا بد.
    حتی یک شعار از شعار های تبلیغاتیتون هم انجام نشده و تنها چندین ملیارد رو اینهم برای عوامفریبی مردم به هدر دادید اونم با بی دانشی و بی تدبیری. راهتون مشخصه چیه گه اینهمه ازش تبلیغ بیجا میکنید.
    کار باید دست کاردان باشه نه هر که سر بتراشد قلندری داند.
    خدا بداد مردمی برسه که جاهلان براشون تصمیم بگیرند.

    موفق باشید در ذخیره کردن روزگار اخرتتون دخیره های الهی.

     
  10. ناشناس نوشته:

    درودبرشما که به عمق فاجعه درحال اجرای این خودرای ها پی برده اید
    آفرین
    بدون هم فکری بدون مشورت بدون نظرخواهی پول مردم داره نابودمیشه

     
  11. ناشناس نوشته:

    این لعنتی تاقبل شوراشدن کانالش صدای مردم رومیزاشت دائم دنبال بیلان کاری بود
    الان یکسال هست که شوراشده دیگه نه کاری به مردم داره نه بیلان کاری داده
    این ۵بندآخری که نوشتی همه شامل حالش میشه
    لطفا جفنگیات ننویسید

     
  12. ناشناس نوشته:

    با سلام .میدان برای حضور همه مهیا بود وهست .ما انتقاد کردیم وتوهین نه،انهم با امضا ،امروز هم تلاشمان را برای بهتر شدن از قبل میکنیم وامید که موفق شویم .قضاوتش هم با عامه مردم .
    رجوع به دهیاری میتواند سوالات ذهنی در زمینه عمرانی را برطرف کند اگر دنبال جواب باشیم .
    بیلان هم بعد از اتمام هر فعالیتی ارایه میشود .
    اینکه کسی بگه جاهلان بر سر مردم مسلطند توهین به همه مردمی هست که به این منتخبین رای دادند وتاییدشون کردند .
    امضا پای حرف اگر حرف درستی هم نباشه شاید جواب بخواد ولی وقتی نباشه…

    ،،فانوس،،

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.