فضای مجازی پیکومشهر و دنیای پسا کرونا

#بیانیه_بصیرتی_شماره۹۹/۲/۱۶/۸۷/پ/۹۵

#رسانه_سایبری_پیکومشهر

 

#حکمرانی_بلامنازع_فضای_مجازی

در دنیای #پسا_کرونا

 

🚦 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ

#حکمرانی_بلامنازع_مجازی_باشد.

 

📍 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند.

📍 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ #مدرنیته وارد کند.

 

#بخش_اول

 

🔸بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ #اجتماعی و #تمدنی، یک پدیدۀ #چندوجهی است

نه #یک‌وجهی.

ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه #فرارشته‌ای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد.

وجهی از این پدیده، جنبۀ #بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است.

وجه دیگر مربوط به #حوزه_علوم_انسانی و

#علوم_شناختی و

همچنین #دانش‌های_تمدنی و

#فلسفه_تاریخ و #حوزه_رسانه

و امثال اینها است.

حتی جنبۀ #امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.

🔸امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است،

به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند.

این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.

🔸به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.

🔸دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم.

#احتمال_اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛

یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.

#اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و #حکمرانی_مجازی_و_سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است.

🔸 این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه #دست‌های_پشت_صحنه

در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند.

آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند.

👈می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.

🔸علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد،

این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند.

 

#ادامه_دارد…..

✍ #سبزعلی۱۱۱۷

#رسانه_سایبری_پیکومشهر

S🔥Join 🔜 @peykomshahr🚩

بازدیدها: ۳۹

 
اشتراگذاری
2 دیدگاه ها
  1. علی فاتحی پزکانی نوشته:

    متننون رو خوندم اما ارتباطش رو با پیکومشهر نفهمیدم. عنوانی ک زدید اینجور میرسونه که میخوایید در مورد پیکومشهر و دوران بعد از کرونا حرف بزنید ولی دریغ از یک ارتباط…شایدم پیکومشهر رو به مثابه یک در نظر گرفتید و دارید نطق میکنید. موفق باشید

     
  2. ناشناس نوشته:

    سلام آقای سبز علی خدا وکیلی یک کلمه از اینا را خودت نوشتی و اصلا معنی ومفهوم یک جمله از این متن را میتونی برا ما بگید تو را بخدا بسه دیگه

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.