پـاســدار شــهـیــد علـی فاتــحــی، بیسیمــــچی و پرستـار در جــبـهــه+وصیـــت نـامــه

پاسدار شهید علی فاتحی فرزند استاد محمد متولد۱۳۴۲ در تهران است. این شهید عزیز دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستای پیکان جرقویه و دوره دبیرستان را در محمدآباد جرقویه پشت سر گذاشته و در زمانی که مشکلات رفت و آمد زیاد بوده و به هر طریقی بود حال با دوچرخه یا موتور سیکلت خود را برای تحصیل به دبیرستان شهید بهشتی محمد آباد می رساند.

ایشان علاقه زیادی به ائمه اطهار(علیهم السلام) داشت و خود را یکی از نوکران اهلبیت (ع) و به خصوص امام حسین(علیه السلام) می دانسته و علاقه زیادی به تعزیه خوانی داشتند که در این راه هم موفق بود شهید علی فاتحی حدود سه سال تعزیه خوانی میکردند

شهید فاتحی  آن زمانی که در دبیرستان درس میخوانده همزمان با نزدیک شدن انقلاب بود و هم در روستای پیکان و هم در شهرهای اطراف محمدآباد با بقیه بسیجی ها اقدام به پخش کردن اعلامیه  حضرت امام(ره) و تبلیغ اسلام و انقلاب می کردند.

یکی از کار های همان دوره پایین آوردن عکس شاه از سر در مدرسه بود که شهید علی فاتحی به کمک شهید خندان و شهید ناجی این کار  را کردند  و به جای آن عکس امام را نصب نموند.کسی اقدام به این کار نکرده بود چون همه جا را سکوت و خفقان فرا گرفته بود.

پاسدار شهید علی فاتحی در جبهه ها هم  پرستار بود و از مجروحان و زخمی ها پرستاری می کرد و در عملیاتها  بیسیم چی بود و سرانجام  در ۲۵/۱۲/۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای روستای پیکان به خاک سپرده شد.
متن وصیت نامه پاسدار شهید علی فاتحی۱۳۶۱/۷/۱۸

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ(سوره توبه آیه ۱۱۱)

با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران این امید مستضعفان و دشمن مستکبران امام خمینی و درود وسلام بر شهیدان راه حق و حقیقت که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند درود وو سلام بر ملت شهید پرور ایران و این ملت همیشه در صحنه و با درود بر خواهران و برادران حزب اللهی و درود بر کسانی که به گفته امام است که سخن خدا است لبیک گفتند و جبهه ها رفتند تا از دین اسلام و کشور اسلامی خود ایران دفاع کنند.

تا حال من مرده بودم و این لحظه آغاز جهاد و شهادت است این احساس را در خود میبینم که تازه دارم متولد می شوم و زندگی جاوید خود را آغاز می کنم .شهادت انسان را به درجه اعلای ملکوتی می رساند و چقدر سعادت در راه خدا زیبا است مطالبی دارم که خطاب به پدر و مادر مهربانم پدر و مادر عزیزم خدای را شکر می کنم که والدینی چون شما را به من بخشید تا در دامانتان پرورش یابم افتخار میکنم و افتخارم این است که گوشت و  پوست و خونم را در چنان دامان سازنده ای بارور گردید و آنگاه با روحیه ای ایثار گر همان گوشت و پوست و خون پرورش یافته را در دامانتان را حسین وار به دیار سرخ شهادت فرستادید.

خداوند تبارک و تعالی برایتان اجرعظیمی را در نظر گرفته است ای مادر مهربان و عزیزم سلام من را بپذیر و حلالم کن مبادا در نبود من گریه کنی که فرزندت در راه خدا به مقام بزرگ رسیده است ای پدر ارجمند و گرامی من را حلال کن و با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی ایران دفاع کن خواهران و برادران من را حلال کنید خواهرانم زینب وار باشید و تو برادرم  راه خدا بهترین راه ها است. پوینده و کوشنده ی این راه باشید و شما برادران دینی ام اگر یک وقت از من بدی دیدید من را حلال کنید خداوند همیشه یاورتان باد .

ای امت شهیدپرور ایران و مردم روستای پیکان تنها راه نجات اسلام و رهایی مستضعفین و پیروزی نهایی پشتیبان قاطع و بی دریغ خود از دوست جمهوری اسلامی و پیوستن به خط امام که همان خط اصیل اسلام محمد (ص) است می باشد در هر کجا هستید از روحانیت مبارز دفاع کنید تا اسلام را به تمامی جهانیان بشناسید خون شهیدان را پایمال نکنید از توطئه های دشمن اگاه باشید هیچ امام عزیز و رهبر انقلاب را تنها نگذارید اخرین حرفم این است که در حدود ۳ ماه نماز قضا و ۲ماه روزه قضا دارم که ادا نکرده ام لطفا در این مورد اقدام نمایید و اگر جنازه ام به دستتان رسید کنار همان برادرشهید هادیان دفن کنید.
به امید پیروزی حق بر باطل الله اکبر خمینی رهبر خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ(سوره صف آیه ۴)

این وصیت نامه در شهرک دارخوئین مقر تیپ امام حسین نوشته شده است.بتاریخ ۱۳۶۱/۷/۱۸

جبهه دانشگاهی است که جوهر ان خون،قلم آنت گلوله،کاغذ آن بدن و مدرک آن شهادت است.خوشبحال آنانکه از این دانشگاه فارق التحصیل شدند.

صفحه اطلاعات شهید علی فاتحی در سامانه ملی شهدا

صفحه اطلاعات شهید علی فاتحی در سایت نوید شاهد

آلبوم عکسهای پاسدار شهید علی فاتحی

 

شما در باره این شهید چه میدانید؟
خاطرات، زندگی نامه، عکس از شهید و یا دلنوشته و شعر و حرف دلتون رو در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

 

بازدیدها: ۸۵۶

 
اشتراگذاری
1 دیدگاه
  1. محمد فاتحی نوشته:

    خدا رحمتش کنه علی اوستا محمد یکی از بهترین دوستانمون بود.خیلی با صفا و خوش اخلاق بود

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.