طلبه شهید احمد منانی پیکانی-۱۹ ساله-شهیدی که ۱۰ سال مفقودالاثر بود

بیایید همیشه به یاد خدا باشیم،بیایید راضی به رضای خدا باشیم
مادر خدا را شکر کن که فرزندت امانت خدا را چه خوب به خدا برگرداندی…

برای مظلومیت رسول خدا(ص) و ائمه(ع) و فاطمه زهرا(س) بخصوص حسین بن علی(ع) زیاد گریه کنید…(۱)

طلبه شهید احمد منّانی پیکانی فرزند عبدالکریم در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۴۴ متولد شد.

اودوران کودکی اش را در روستای پیکان همراه با بازی های کودکانه همراه با دیگر هم سن وسالانش آغاز نمودوخانواده او از اینکه خداوند چنین گوهر ارزشمندی بهآنها هدیه داده است شاکر بودند.

تفاوت های بسیاری با دیگر بچه ها داشت از وقت بازی هایش کم میکرد و به پدر کمک می کردعلاقه زیادی به قرآن پیدا نموده بود به بزرگتر ها احترام می گذاشت و هر وقت سالمندی ویا ناتوانی را می دید که احتیاج به کمک دارد به سمت او می دوید وبه او کمک می کرد. چهار، پنج ساله بود که همراه پدر که مدرس قرآن بود در نماز جماعت مسجد و جلسات قرآن کریم حاضر می شد و پایه هاى اعتقادى خود را مستحکم مى کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی او تحصیلات خودرا در دوره راهنمایی تا اتمام مقطع سیکل ادامه داد وتصمیم گرفت که ادامه راه تحصیلات را به خاطر شور وعلاقه اش در حوزه علمیه آغاز نمایدودر حوزه ثبت نام نمود.

او پس از پیروزی انقلاب به غیر از حوزه علمیه فعالیت های خودرا در بسیج آغاز نمود و با تبلیغات وپاسداری ازاهداف امام وآرمانهای انقلاب انجام وظیفه می نمود. پس از دست درازی دولت بعثی عراق وبا فرمان حضرت امام خمینی(ره)دست از تحصیلات بر داشت وراهی جبهه ها شد وبا عضویت بسیج اولین حضورش را در جبهه تجربه نمود.

حضوراودر جبهه ها بسیار چشم نواز بود واو با مسئولیت که بر دوشش بود در دوجبهه مبارزه می کرد یکی با لباس رزم ودیگری با لباس روحانیت . او با بر پایی نماز جماعت وبرگزاری دعا جای خودش را در دل رزمندگان باز کرده بود وهمه مجذوب سخنان پر بار ش بودند. شب های تنهایی اش درمنطقه هنوز در یاد هم رزمانش که به یادگارمانده اند هنوز هست وصدای ناله های شبانه اودر نماز های شب هایش گواه پاکی اورا می داد.سابقه حضورش در جبهه ودر لشگر ۱۴امام حسین (ع) در گردان موسی بن جعفر(ع)ودر گروهان سوم به مدت ۴ماه بود.

شهید منّانى چندین بار به جبهه عزیمت نمود. یک بار در منطقه ایلام در حمله هواپیما هاى دشمن مجروح گشت و پس از مداوا بار دیگر با نواى رحیل قافله جبهه، همدم بچه هاى جنگ شدوسرانجام پس از رشادتها بسیار در زمینه هنقلاب ودفاع ازاسلام او با عضویت بسیج ومسئولیت تک تیراندازدر عملیات والفجر۲به تاریخ سی ویکم تیر ماه سال ۱۳۶۲ در غرب کشور به مقام بالای مفقودیت دست یافت وپیکر مطهرش پس ازچند سال مفقودیت در سال ۱۳۷۲ پس از تلاش های فراوان گروه تفحص پیکرش را به اصفهان منتقل وبه خاک سپردند.(۲)

شهید احمد منانی از جمله دوازده شهید مدرسه امام صادق(ع) اصفهان است که میتوانید شرح حال این دوازده شهید را در سایت نوید شاهد استان اصفهان بخوانید(برای خواندن مطلب آن دوازده مرد دین خدا اینجا را کلیک کنید)

این شهید عزیز برادری داشتند که در ۱۳۶۴/۱۲/۶ به مقام والای شهادت رسیدند.
صفحه اطلاعات  شهید حسینعلی منانی در سایت پیکانی ها

خانواده این شهید والا مقام یادبودی از شهید احمد منانی در گلستان شهدای روستای پیکان بنا نهاده اند:

پی نوشتها:
۱) قسمتی از وصیت نامه شهید احمد منّانی پیکانی
۲) زندگینامه شهید احمد منانی پیکانی  برگرفته از سایت جلوه ایثار

 

صفحه گلستان شهدای مجازی روستای پیکان را اینجا ببینید.

شما در باره این شهید چه میدانید؟
خاطرات، زندگی نامه، عکس از شهید و یا دلنوشته و شعر و حرف دلتون رو در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

 

 

بازدیدها: ۵۱۳

 
اشتراگذاری
2 دیدگاه ها
  1. اسماعیل نوشته:

    روحش شاد و یادش گرامی.ادرس مزارشون در اصفهان رو هم لطف کنید

     
  2. جواد رحیمی نوشته:

    به یاد طلبه بسیجی شهید «احمد منانی پیکانی»
    من بسیجی‌تر از آنم که شما حدس زدید (حدیث دشت عشق)

    چهار، پنج ساله بود که همراه پدر که مدرس قرآن بود در نماز جماعت مسجد و جلسات قرآن‌کریم حاضر می‌شد و پایه‌های اعتقادی خود را مستحکم می‌کرد. در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژم منحوس پهلوی نقش فعال داشت. هنگامی که کفتاران بعثی به بیشه شیران حقیقت حمله کردند، عازم جبهه‌های نور شد و پا به پای رزمندگان به دفاع از حریم اسلام و کشور پرداخت. شهید منانی چندین بار به جبهه عزیمت نمود. یک بار در منطقه ایلام در حمله هواپیماهای دشمن مجروح گشت و پس از مداوا بار دیگر با نوای رحیل قافله جبهه، همدم بچه‌های جنگ شد و این همزمان با آغاز عملیات والفجر۲ در منطقه عملیاتی پیرانشهر در غرب کشور بود که آخرین صفحه زندگی خود را با شهادت ورق زد و قرین سعادت گشت و در جوار حضرت حق آرام گرفت.
    «ان المتقین فی جنات و نهر فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر»
    پیکر پاک این شهید مجاهد سال‌ها در منطقه عملیاتی ماند تا در سال ۷۲، گروه تفحص باقیمانده پیکر او را به شهر اصفهان فرستادند. طلبه بسیجی شهید «احمد منانی پیکانی»، سال ۱۳۴۴ در اصفهان متولد شد و در ۱۳۶۲/۴/۳۱ در عملیات والفجر ۲ (پیرانشهر) به شهادت رسید. از خدا بخواهید در هر حال مواظب و مراقب ما باشد که شیطان خارج که ابلیس و داخل که نفس باشد با دامهایی که در آن دانه ریخته‌اند منتظر صید ما هستند. بیایید راضی به رضای خدا باشیم و امور را با حرکتمان به خدا واگذار کنیم

    برگرفته از:
    سایت کیهان
    http://kayhan.ir/fa/news/23475

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.