بلبل گلستان اهلبیت(ع) مرحوم سید حسن فاتحی(دلاک)

السلام علیک  یا اباعبدالله
هرکه کوچک شد به پاى تو بزرگش می کنند
خادم پایین مجلس از همه بالاتر است

در طول سالیان گذشته تا به امروز  پیکان ما شخصیتهایی داشته و دارد که نام و یادشان، تداعی خاطراتی پر از نشاط معنوی می نماید و مرحوم سیدحسن فاتحی از جمله این اشخاص است.

سیدحسن فاتحی فرزند سیدمحمد معروف به سیدحسن دلّاک، ذاکر اباعبدالله الحسین(ع) بود که در مجالس شادی و عزاداری پیکانی ها و حتی سایر نقاط در جرقویه به ذکر و نام و یاد اهلبیت(علیهم السلام) پرداخته و نوای پر سوز و گدازش امروز هم با نشر در فضای مجازی اشک از دیدگان عاشقان امام حسین (ع) جاری می سازد.

مردم جرقویه خصوصا پیکانی ها برای سادات احترام خاصی قائل اند و آن دسته از سادات که در مجالس و امورات مردم نقش آفرین بوده و با حضور خود مجالس را زینت می دهند؛ جایگاه ویژه ای دارند.
نَسَب مرحوم سیدحسن فاتحی به امام کاظم(علیه السلام) می رسد و فرزندان این سید عزیز نیز پا جای پای پدر گذاشته و در مجالس و مراسمات مردم حضور فعّال دارند.
نوای دل انگیز سیدمحمد فرزند بزرگ مرحوم سیدحسن یاد آور نوای پدر است و سوز و گداز  سیدمهدی روح پدر را شاد نموده و سفره داری سید عابدین و سید عباس در مراسم شادی و عزاداری ها، مردم داری پدر را زنده می نمایند.

سیدحسن(ره) از جمله چاوُشی خوانهای پیکان بود که به همراه سیدمحمددر مجالس مختلف شادی و بدرقه و پیشواز زائران و عروسی ها و جهزیه برون مردم منطقه؛ صلوات بر محمد و آل و محمد  را بر زبان مردم جاری نموده اند.

یکی از رسوم و سبکهای عزاداری تعزیه خوانی(شبیه خوانی) است که سید ما از تعزیه خوان های خوب دیار نیکان روستای پیکان بوده است.

سید حسن فاتحی در مورخ۱۳۸۵/۱/۹ مصادف با ۲۸ صفر در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفته و در آرامستان پیکان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

در ادامه مجموعه ای از صوتها و عکسهایی که از این سید عزیز بدست ما رسیده است تقدیم حضورتان خواهد شد:

کشتـی نــــــوح نشـد منتـظر هیـچ کســـــی
ایـن حُــــسِــــیْـــــن اسـت که بـا خـود همـه را خواهـد بـرد…

بازدیدها: ۴۱۳

 
اشتراگذاری
9 دیدگاه ها
  1. غضنفر نوشته:

    روحش ساد
    بی ریا بود واقعا.قبرش کجای مزاره؟

     
  2. بهمنی نوشته:

    خدا رحمتش کن.من یه بار ازش کتک خوردم.ماشالله دست سنگینی داشت.در حالی که شوخ بود و مردمی بود.پسراشم خوبن .میرزاعرب و حیدروا میامد و همه قبولش دارند.جدش خیلی زننده بود و بارها نذر موسی جعفر میکردیم و روضه میخوند برامون.اوایل ختنه پسرامونم میکرد.خدا بیامرزش

     
  3. قیصرخان نوشته:

    توی تموم مراسم های ما حضور داشت و به خصوص در شادی های ما .چه چاووشی عروسی و چه ختنه کردن پسرها …روحش شاد …هرچند دست بزن داشت و …

     
  4. ناشناس نوشته:

    البته گاهی از جهل مردم هم سواستفاده میکردن به نفع خودشون اما خب این مرام سیدهاست…روحش شاد

     
  5. علی نوشته:

    خداش بیامرزه از تعزیه خوان های خوب وصاحب سبک بود کلی با صداش خاطره داریم روحش شاد از سادات خوب و مردمی بود خداش بیامرزه ادم درستی بود

     
  6. مقبرة السِی حسن نوشته:

    قبرش نزدیک قبر هادی شوپر و حسین مختار و یوسف دهقانے.
    دویست متری گلزار شهدا

     
  7. محمد نوشته:

    خداش رحمت کنه روحش شاد.

     
  8. ناشناس نوشته:

    عالی بود

     
  9. 💗 نوشته:

    روحشون شاد ویادشون گرامی 🖤

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.