،،روی خط انتخابات،،کارنامه وبرنامه

‍ هو الخبیر
با سلام وصلوات بر محمد ص وخاندان پاکش

،،کارنامه وبرنامه،،
این روزها در سخنان رهبر انقلاب ایران در خصوص انتخابات دو نکته قابل تامل بود
اول اینکه برای انتخاب کاندیدا باید به کارنامه افراد توجه کرد به این معنی که به گذشته آنان نگاه کنیم ببینیم قبل از این دنبال اهداف وحرفهاوقولهایی که امروز فریاد میزنند بودند یا نه به یکباره دلسوز ومدعی شده اند .
دوم اینکه آیا افرادی که وارد رقابت انتخاباتی میشوند برنامه ای کارا وقابل اجرا ارایه میدهند به این معنی که گفتن ولیست وانشا نوشتن که این بند وان شماره واین سرفصل وووواینها برنامه نمیشود ،اینکه کاندید یا کاندیدایی بگوید این مشکل است ومن یا ما حلش میکنیم بدرد مردم نمیخورد .باید بگوید با چه فرمولی این معادله را حل می‌کند.
مثلا طرف میگوید مسکن جوانان ،خوب بگوید زمینش از کجا ،با چه قیمتی ،با چه متراژی،با چه تورمی ودر چند سال ووو تازه بعد بگوید با چه سازوکاری وبا چه ترتیبی زمین واگذار میکند .
یا بگوید اشتغال،یا ازدواج وووو
این مسایل در حد کلان کشوری تا حدی قابل بررسی ست اما وقتی از شورای روستا صحبت می‌شود باید دانست این امور تماما پیرو تصمیمات کشوریست .درست است که بد عمل کردن مسوولین محلی مشکلات را افزایش میدهد ولی بدانیم حتی خوب عمل کردنشان هم خیلی از مشکلات را حل نمی‌کند.
به عقیده بنده از منتخبین توقع وتکلیف خارج از توان ومسئولیتشان نخواهید چون وقتی نشود ونتوانند سرخورده از انتخابشان میشوید .از طرفی بسیاری از امور وجهت وشکلی که شوراها در این سالها انجام داده اند آنچه بود که خود مردم خواسته اند !!!
وقتی بعضی با هر سر خاراندن شورا تبلیغ وتمجید راه انداختند وبه ….بستند که فلان وبهمان ،اخر خودشان (شوراها)که میدانستند تا این حد کاری نکرده اند واینهاتملق ودروغ است ،پس ناخودآگاهشان به آنان این معنا را القا کرده که اینها همین را می‌خواهند .
سعی کنیم به سادگی وبا وعده رای ندهیم ،کاندیداها را به چالش بکشیم ،برنامه هایشان را بررسی کنیم ببینیم تا چه حدی با شرایط موجود کشور ومحیط خودمان توان اجرایی شدن دارند ،از آنها بخواهید برنامه هایشان برای بعد از انتخاب را مکتوب کنند تا سند شود تابتوانید قیاس کنید .
اگر در مواردی واز حضور کاندیدا برای موضوعی شایعاتی هست مستقیم از کاندیدا بپرسید ،ذهن خود را درگیر شایعات نکنید .
،،همشهری فهیم تا وقتی امروز را بخواهی نهایتا چیزی در حد دیروز نصیبت میشود اگر بشود .
از امروز فردا را بخواه ،تلاش امروزت برای فردایت باشد.
اینکه فقط انتخاب خوبی داشته باشیم کافی نیست ،فراموش نکنیم این ماهستیم که تعیین میکنیم بعد از انتخابات منتخبینمان چگونه رفتار می‌کنند، نظارت پس از انتخاب وظیفه مهم ماست.

،،فانوس،خرداد ۱۴۰۰

بازدیدها: ۸۸

 
اشتراگذاری
4 دیدگاه ها
  1. ناشناس نوشته:

    برو عامو دنبال کارت

     
  2. ناشناس نوشته:

    کسی میان مارا به هم نزند در این عرصه‌ی بیداری و آگاهی

     
  3. ناشناس نوشته:

    اره واقعا یکی مثل تو خواهشا دخالت توی کارکاندیدانکن بروتهران هرکاری میخوای بکن
    اینجا خودش اینقدرداره

     
  4. حیدر نوشته:

    احسنت آقا داود
    دمت گرم.همینکه بعضی نمیتونند استدلال بیارن و نظر غازغازی میدم مشخصه حرفت دریته

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.