مستند عرشیان بی نشان-شهیدان جعفری

مستند عرشیان بی نشان با تمرکز بر زندگی شهیدان جعفری(غلامرضا و حمیدرضا) در دهه ی مبارک فجر از شبکه افق پخش گردید.این مستند کاری ازگروه فرهنگی هنری یاس ولایت است.
در این مستند از مادر و برادر شهیدان جعفری تا همسر شهید حمیدرضا جعفری و دوستان و نزدیکان و نیروهایی که در وقایع مختلف از غلامرضا و حمیدرضا جعفری خاطراتی از دوران مبارزه با طاغوت و دوران انقلاب داشتند، گردآوری شده است.
مرحومه خدیجه ناطقی-مادر شهیدان
حجت الاسلام والمسلمین استاد غلامحسین جعفری-برادر شهیدان
خانم ناطقی – همسر حمیدرضا جعفری
آقای علیرضا عربی-اولین نیروی پایگاه بسیج با فرماندهی شهید حمیدرضا جعفری
آقای احمد فاتحی(آتش) -از دوستان شهیدان جعفری
آقای حجت الله فاتحی-از اقوام و دوستان شهیدان جعفری
آقای سید محمود طباطبایی-از دوستان شهیدان جعفری
آقای حاج نبی الله کریمیان-از دوستان و همرزم شهیدن جعفری
آقای علی اکبر فاتحی(حاج رضا) -از دوستان شهیدان جعفری

جهت مشاهده کلیپ در آپارات اینچا را کلیک کنید

 جهت دانلود ویدیو از طریق آپارات اینجا را کلیک کنید.

بازدیدها: ۶۳۸

 
اشتراگذاری
7 دیدگاه ها
  1. رمضان م نوشته:

    چقدر آقای عربی زیبا و نکته دار شهید را توصیف کرد.دمتون گرم.تعجب از اقایان فرهنگی علی اکبر حاج رضا و حسن آتش که کلمات را اشتباه میگویند.تاسف است…احمد آتش هم که بیان خوبی دارد.مدیر حجت خوب بود.شهیدان جعفری افتخار بودند ولی قدرشون مثل خیلی از شهدای دیگه دانسته نمیشه.

     
  2. ناشناس نوشته:

    احمد اتش اغراق کرد ویه جایی هم گفت زمون شاه واوایل انقلاب مردم میترسیدند مرگ بر شاه وصدام بگند اخهه اونوقت صدام کجا بود زمان شاه خخخخ جای دیگه هم گفتند همه شهدای روستا از شهید حمید الگو گرفتند وتوسط اییشون رفتند جبهه که اونم حقیقت نداره الان که اوضاع عادی شده وحکومت هم تکون نمیخوره بعضی اقایونی که همون دوره فحش به انقلاب میدادند ودشمن بسیج بودند الان شدن طرفدار وخاطره گو به خاطر منافعشون .شهدا هم کارای. خوب داشتن هم بد اونقد بهشون نبندید که جوانا ازشون دور بشن ودیگی هیچی را باور نکنند

     
  3. حمید فاتحی نوشته:

    اعراق گویی نشده و کاملا درست بوده جناب ناشناس.
    همونایی که مرگ بر شاه رو بد میدونستند زمان جنگ صدام رو دوست داشتن و مرگ بر صدام نمیگفتن.از بابابزرگهات سوال کن.
    حالا اینکه اون زمان فحش میدادند و الان خاطره گو شدند هم از نفس مسیحایی شهداست.تا اونجایی که در جریانیم منافعی نداره که عده ای مستند ساز بیان ازت مصاحبه بگیرن.توهماتت رو درمان کن ناشناس جان

     
  4. ناشناس نوشته:

    اقای حمید به گفتن شما نمیشه حقایقو پنهان کرد تو روستای ما که هیچ تو کل کشور هم جنگ وشهدا را زیادی مقدسش کردند نشنیدی میگن جنگ را درست روایت نکردن درشت روایت کردند مگه فقط چند نفر شهدا را دیده بودند یا میشناختن اغراق ومقدس سازی چهل ساله تو این کشور بلای جان مردم شده توهم اون تصویر سازی های خیالی امثال شماهاست که یا خیلی بی خبرید از واقعیتها یا نونشو میخورید .شهدا وامام ودین وهمه شده دست مایه یه عده تو کشور برید وسط مردم ببینید نظرشون چیه وچی میگند

     
  5. م.فاتحی نوشته:

    بسم الله.ما عادت کردیم فقط به چیزهایی دقت کنیم که ذهنمان درگیر آن است. مثل آقا یا خانم ناشناسی که نظرشان این است که مقدس بودن شهدا در این چهل سال اتفاق افتاده است.اتفاقا در این چهل سال بارها پا روی خون شهدا گذاشته شده است.
    نمونه بارزش این که شهدا انسانهای عادی بوده اند و با جان دادن در راه خدا مقدس شده اند و شخصی بدون اطلاع پا روی خون ایشان گذاشته و فکر کرده اند انسانها به شهید تقدس می دهند در حالی که تقدس شهید بخاطر کلام خداست (شهید نزد خدا روزی می خورد)
    و البته نمونه بارز پا گذاشتن روی خون شهید ریاست طلبی ها و دروغگویی ها و غیره است. والسلام

     
  6. محمد نوشته:

    بسم رب الشهدا
    بنده در زمان تصویربرداری این مستند حضور داشتم . دو گروه بودن یک گروه ضبط میکردن یک گروه هم تحقیق و مصاحبه میدانی بدون دوربین و با رکوردرانجام میدادن . چیزی که برای من جالب بود همه افراد چه جلوی دوربین چه در تحقیق همین حرفها رو زدن و در زمان ضبط در مسجد بیش از بیست نفر در اونجا حضور داشتن و همه این حرفها رو تایید کرده و همین حرفها رو زدند که خیلی ها با رکوردر ضبط می شد . هرگز اغراقی نبوده چون اگر اغراق بود هرگز مستندی با چند منبع ساخته نمی شد . از کارگردان پرسیدم نظرت در مورد این شهدا چیست ؟ گفت: وقتی میخواستم بیام اینجا یکی از فرماندهان بسیار مطرح و محبوب جنگ به من گفت من چند نفر را که در جنگ خیلی خالص و تاثیر گذار دیدم را هر روز دعا می کنم وقتی نام برد اغلب فرماندهان بزرگ جنگ هستند مثل شهید احمد کاظمی و خرازی و یکی از آنها شهید حمید رضا جعفری بود و به کارگردان گفته بود او بسیار تاثیر گذار بود علیرغم گمنام بودنش خدمات ماندگاری در جنگ داشت .
    تعجب میکنم از عزیزی که مستند رو نمیشناسه و نه تنها این مستند بلکه تمام مستندهای شهدا رو در این چهل سال اغراق دانسته و شهدا رو آدم عادی فرض کرده ! چگونه آدم عادی هستند که بسیاری از آنها حاجت میگیرند ؟
    من بعد از شناخت این دو شهید بزرگوار در روز مصاحبه از آنها حاجت گرفته ام .
    چرا پدربزرگم حاجت نمیدهد با اینکه صاحب نام بود چرا این تعاریف را حتی یک نفر از پدر بزرگ من نمیکند با اینکه او هم بسیار صاحب نام و متدین بود ؟
    حالا ابعاد گمنامی این دو شهید بزرگوار را بیشتر درک می کنم
    و چه زیبا در قران خداوند فرمود :
    نگوئید کسانیکه در راه خدا کشته شدند مرده اند بلکه آنها زنده اند و نزد خدا روزی میخورند

     
  7. مهدی جعفری نوشته:

    جناب ناشناس که نوشتی اغراق کرده و …
    شما چندسالته؟خودتو معرفی کن تا بیشتر باهم آشنا بشیم
    حقیقت بنظر شما چیه؟
    شهید حمیدرضا جعفری و تمام شهدا اجرشون پیش خدا محفوظه،به گفتن و تعریف و تمجید یا خدای نکرده لعن و نفرین بنده های خدا نیست،کسی که عزیزه،عزیزه،این مستند ربطی به مردم روستا و صداوسیمای اصفهان نداره،از طرف بچه های حفاظت اطلاعات تهران ساخته شده،یه دفعه ای و بدون هیچ پیش زمینه ای اومدن و این مستند رو ساختند،دم تمام کسایی که اومدن و همکاری کردند تااین مستند ساخته بشه گرم،دم آقای احمد فاتحی و آقای عربی و آقای طباطبایی و…گرم،خدا خیرشون بده،شما چقد شناخت از شهید دارید که میای و نظر میدی؟و میگی آقای فاتحی اغراق کرده

    شهدا همیشه مقدس بودند و هستند

    مردم روستا همیشه سرگرم زندگی خودشون بودند و متاسفانه شناخت کاملی از شهید و تمام کارهایی که انجام داده ندارند

    مردم حاج قاسم سلیمانی رو هم نمی شناختند،این چند سال اخیر کم یا زیاد ازش شناخت پیدا کردند،کسی حتی چهره ایشونو ندیده بود و نمی شناخت

    شهید حمیدرضا جعفری هم کارای زیادی انجام دادند که شما و مردم روستا بی اطلاع هستید،چون شما شناخت نداری دلیل نمیشه که بگی همه دروغ میگن و اغراق میکنند و…..

    اگه مشکلی با شهید دارید من در خدمتم،بیا تابشینیم و باهم صحبت کنیم.

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.