مجموعه فرهنگی نورالشهدا

عرض سلام و ارزوی شادی و سلامتی برای همشهریان عزیز پیکانی و تسلیت ایام اربعین آقا سید الشهدا (ع) و گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس.
این ایام را متناسب دانسته پیرامون مجمع نوارلشهدای روستا مطالبی بیان شود.
همانگونه که مطلع هستید ساختمان غسالخانه ی قبلی با همفکری و تصمیم دوستان بازسازی و به شکل امروزی تحت عنوان نورالشهدا بازسازی شد. قسمت عمده مخارج از کمک های مردمی و خیرین بزرگوار بوده و سهم نهادهای دولتی در این مسیر اندک بوده است.
جای بسی خشنودی است که در این سالها مدیریت این مجموعه بر عهده ی دوست بزرگوارمان آقا حمید فاتحی برادر شهید علی حاجی رضا زمان بوده که به حق بادرایت و تحمل سختی های فراوان و حرف و حدیث های ثواب و ناثواب این مجموعه را به نحوی بسیار شایسته به شکل امروزی رسانده اند. مطلبی که همگان شاهد و گویای ان هستند.
موید این مطلب فضا سازی وایجاد فضای مبلمانی محدوده و ساخت خیمه ی با ارزش در حال تکمیل نورالشهداست که خدمت بزرگی به تک تک مردم شریف پیکان است که همه بر این ادعا اذعان دارند. بی شک اگر این مجموعه ی مردم نهاد به کمک دستان سخاوتمند خیرین محترم روستا در نقاط مختلف کشور نبود و در دست نهاد های دولتی میبود تا پنجاه سال اینده هم به این صورت احداث نمیشد و در گیر و خم هزاران مشکل و مسئله به فراموشی سپرده میشد.
هر چند اداره گلزار شهدا ظاهرا با شهرداریها و دهیاری هاست لیکن این مجموعه مجموعه ای فرهنگی و مردم نهاد با ساز و کاری متفاوت است.خدارا شاکریم و از اقا حمید بابت مدیریت خوب این مسئله واز سایر دوستان که هر کدام بخشی از این خدمت را عهده دار هستند سپاسگزار یم که با کمک مردم عزیز این مجموعه و محوطه ی ان را به شکل زیبایی بنا نهاده اند.
مهمتر اینکه این بزرگوار ودوستان دیگر تنها به نیت خدمت به شهدا و اهالی روستا پا در رکاب این کار نهاده اند و بدون کوچکترین چشم داشت ریالی بابت ان از وقت واسایش زندگی خود کم کرده اند .
انانی که پا در میدان اینگونه فعالیتها دارند اطلاع دارند که اینگونه امور ادم خودش را میطلبد چرا که از خود، خانواده و زندگیت باید هزینه کنی تا بتوانی خدمتی ارائه دهی.
بر حسب وظیفه و از سوی همه دوستان و اساتید بزرگواری که طی هفته های اخیر مطالبی برای بنده ارسال کرده اند از روی انصاف و قدر شناسی و وجدان پاک از زحمات اقا حمید فاتحی و دوستان این مجموعه که از بدو تاسیس تا به امروزخدمت کرده اند تشکرمی نماییم.

نکته ی پایانی اینکه این روز ها با نقل قولها و متاسفانه سوء برداشتها در سطح روستا در مورد این موضوع که ( اعضای محترم شورای پیکان قصد ورود و تحت اختیار گرفتن این مجموعه را دارند) لازم است به اطلاع مردم فهیم روستا برساند تا جایی که بنده اطلاع دار م شورای محترم قصد چنین کاری را ندارندو دلیلی هم ندارد وقتی مجموعه ای این گونه با توان و قوت وبه شکل بسیار کارامد پیش میرود مانع ان شد.و تنها هدف این بزرگواران کمک های موثر تربرای پیشرفت این مجموعه است.انشا الله.
وواضح است که ورود مستقیم نهادهای حکومتی از هر جنس در این مجموعه های فرهنگی ومردم نهاد جز سردرگمی ومعطل کاری وفشلیسم نتیجه ای نخواهد داشت .از طرفی انقدر کارهای نشده ونکرده ومعطل در روستای عزیز ما پیکان هست که اعضای محترم شورا وجناب دهیار بزرگوار بهتر از هر کسی میدانند اولویت با رفع ورجوع انهاست ونه به صلاح خودشان ونه جایگاه حقوقیشان است که به این مدل نهادهای مردم نهاد ورود کنند .
مساله بنیاد شهید هم که مشخص است نه بودجه بدرد بخوری دارد ونه توانایی انجام کاری فراتر از قوانین مشخص .بنیاد هیچگاه نتوانسته خدمت قابلی به پدر ومادر شهدا هم ارایه دهد چه رسد به مابقی امور مرتبط .
🙏،،امید که خداوند به برکت خون شهدا به همه ما توفیق خدمت خالصانه به دور از تمایلات نفس سرکش عطا فرماید تا باور کنیم در دایره محاسبات خدا از خیرش هم حسابکشی میکنند چه رسد به خدای ناکرده از نا ثوابش وخدا نکند که ما به واسطه کارهای خیری که کرده ایم جهنمی شویم !!
،،خلص العمل فان الناقد بصیر بصیر،،.
پاینده باد نام وراه شهدای روستا
اول .مهر ۱۴۰۰
داود فاتحی پیکانی ،،فانوس،،.

بازدیدها: ۲۳۴

 
اشتراگذاری
2 دیدگاه ها
  1. ناشناس نوشته:

    واقعا نورالشهدا کارشون خیلی خوبه.

     
  2. ناشناس نوشته:

    خداخیرشون بده اعضای نورالشهدا که واقعا توی منطقه نمونه شده

    خداقوت به اعضای زحمتکش این مجموعه
    وخیریین ونیکوکارانی که ازابتداتابحال زحمت کشیدند
    شورا به ابادی برسه اینجا جوانها کارخودشون روبه نحواحسن انجام میدن

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.