نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برای “تبلیع رهبری در دانشگاه” نیامده(خاطره های شیرین (۱))

در سال ۱۳۷۳ مسئول گزینش مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فقیهی از بنده خواستند که مسئولیت نهاد نمایندگی معظم له در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را بپذیرم ؛ علت برکناری مسئول قبلی جالب و شیرین بود ؛ گفتند یک دانشجو به ایشان مراجعه کرده و گفته “من آقای خامنه ای را قبول ندارم” و ایشان گفته “تو غلط می کنی که قبول نداری” جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صدر رئیس وقت نهاد نماینگی رهبری در دانشگاهها گفته بودند چه معنی دارد مسئول نهاد به دانشجو چنین حرفی بزند خب آقای خامنه ای را قبول ندارد که نداشته باشد؛ نمایندگی رهبری در دانشگاهها بیش از این که مسئول ارتباط با معتقدان به رهبری باشد باید مرتبط با منتقدان به ایشان باشد ؛ معنی واقعی آزاد اندیشی این است که دانشجویان و دانشگاهیان احساس آزادی بیان کنند و بتوانند بدون لکنت زبان با صراحت و صداقت عدم اعتقادشان را اعلام نمایند اگر نماینده ی رهبری هنر دارد باید پاسخ منطقی به آنان بدهد .
مقام معظم رهبری در یکی از بیاناتشان فرمودند “من اگر بخواهم محبتم را بین دانشجویان معتقد و منتقد به رهبری تقسیم کنم محبتم به منتقدان را یک مثقال کمتر از دیگران قرار نمی دهم اینها فرزندان من هستند.”
ایشان در دیداری که با ما داشتند فرمودند:
“بچه های مسجدی و بسیجی که هستند شما بقیه را جذب کنید همه ی دانشجویان را فرزندان خودتان بدانید”

این نکات را عرض کردم که بگویم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برای “تبلیع رهبری در دانشگاه” نیامده بلکه برای “جلوگیری از امتیازات ویژه و غیر عادلانه ی طرفداران رهبری” آمده ، امکانات دانشگاهها متعلق به همه است ؛ همه باید احساس کنند شهروندان واقعی ایرانند و بطور مساوی و عادلانه سهم دارند ، اگر ما به آمریکا ایراد می گیریم که چرا سیاهان را انسانهای درجه ۲ و ۳ می داند خودمان هم حق نداریم قشر خاکستری و سیاه را پایینتر از قشر سفید بدانیم.
رهبرمان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فرمودند:
“چرا اسم مرا در کنار اسم امیرالمومنین و امام زمان قرار می دهید؟ من متأذی می شوم از این کار ، من خاک پای قنبرِ علی هم نیستم ؛ من خاک پای غلامِ سیاه امام حسین در کربلا هم نیستم؛ آنها نور مطلقند و ما غرق در ظلمات.”
نهاد نمایندگی در دانشگاه ، رسالتش تبیین همین جایگاه و دیدگاه است.
البته اگر قانون روسای محترم دانشگاهها را موظف و ملزم به تجهیز امکانات مورد نیاز نهاد نمایندگی کرده در همین راستا بوده که دانشگاهیان با طیب خاطر بتوانند حرفشان را بزنند و کسی نتواند تحت عنوان طرفداری از رهبری اختناق ایجاد کند.
مسئولان دانشگاهها برای اسلام و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام هرچه می تواند تبلیغ صحیح و منطقی کنند اما برای شخص رهبری تبلیغ کردن “بر خلاف نظر و رضایت ایشان” است حتی اگر با هزینه ی شخصی باشد.
انشاءالله در ادامه مطالب دیگری را معروض خواهم داشت.

نویسنده: غلامحسین جعفری پیکانی
تاریخ ارسال به سایت:
۱۳۹۹/۵/۶
لینک کانال “آثار غلامحسین جعفری” در پیام رسان “ایتا”:
@atharejafari

بازدیدها: ۲۴۷

 
اشتراگذاری
4 دیدگاه ها
  1. ناشناس نوشته:

    سلام جناب جعفری
    لطفا جهت آگاهی بیشتردقیقا نقش نهاد رهبری را در دانشگاهها تشریح فرمایید

    متشکرم

     
    1. جواد رحیمی نوشته:

      با سلام و خدا قوت/ پاسخ سوال شما را با استفاده از کانال حاج آقای جعفری تقدیم میدارم و البته سوال شما برای مدیر کانال ایشان اسال شده است:.
      حجت الاسلام جعفری :خدمت مقام معظم رهبری بودیم
      فرمودند :
      “ای کاش اسم این نهاد ، نمایندگی رهبری نبود نمایندگی حوزه بود
      همان طور که همه ی جاها مسجد و روحانی دارد دانشگاه هم مسجد و روحانی دارد این خیلی بهتر است.
      واقعا اگر تغییر می کرد روند کارها به سمت و سوی حقیقی خودش پیش می رفت.
      خیلی از دانشگاهیان از اسم نمایندگی رهبری در دانشگاه حس خوبی ندارند فکر میکنند حاکمیت ، آقا بالاسری گذاشته که خطا نکنند در حالی که این نهاد ، واقعا برای تکریم دانشگاهیان است نه تحقیر آنان یا به تعبیر دقیقتر برای حفظ کرامت دانشگاهیان ؛علم و دانش در اسلام بسیار با عظمت است لذا علما و دانشمندان هم بسیار با عظمتند؛ از اساسی ترین رسالتهای هر روحانی تعظیم علم و پژوهشهای علمی است کما این که با همین علم بود که آدم ، مسجود فرشتگان شد. رهبری در یک جایی فرمود هر روحانی که علوم دانشگاهی را علم نمی داند و همین تیپ دانشجو را قبول ندارد پایش را در دانشگاه نگذارد یعنی این علوم مربوط به زندگی مردم است و همین تحصیل کرده ها فردا مسئولان اجرای مملکتند روحانی باید از بن دندان این علوم را قبول داشته باشد.
      ما با تمام وجود و تواضع خدمتگزار استادان و داشجویان و دانشگاهیان عزیزیم و به این خدمتِ متواضعانه ،افتخار می کنیم.
      از لوازم علم و برخوردهای علمی استفاده از عقلانیت است
      مقام معظم رهبری به ما می فرمودند :
      “اسلام را در دانشگاه مستدل و منطقی ارائه کنید”
      مطالبی از قبیل خواب و خیال و استخاره و لشکر جن و خیل ملائک و این امور عوامانه زیبنده ی فضای فرهیختگان دانشگاه نیست و بر خلاف دیدگاه صریح رهبر عزیزمان است.

      برگرفته از کانال ایتاء
      https://eitaa.com/atharejafari

       
  2. ستوده راد نوشته:

    سلام
    لینک ایتایی که از ایشون گذاشتید غلط هست

     
  3. جواد رحیمی نوشته:

    باسلام
    لینکشونو تغییر دادند، الان لینکشون اینه:
    https://eitaa.com/c/2118802/1420

     

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.